Sommerferie 2010 – dag 01 – på vej

Så er det afsted. En stille og rolig morgen hvor der blev pakket, alt fra legetøj, til sokker og underholdning til bilen. Drengene en smule utålmodige og klar fra morgenstunden, men vi skulle have en go’ kop kaffe inden afgang.

Lidt over tolv gik turen mod Silkeborg. Katrine havde fundet et genialt lille åndehul i Silkeborg, så vi kunne besøge Ferskvandsmuseet – Auqa. Vi tog det dog stille og roligt mod Silkeborg og var først fremme ved eftermiddagstid. Destination Skyttehuset camping. Et super super godt lille åndehul, direkte ned til søerne ved Silkeborgsø; Hjelen lå til, lige for foden af pladsen.

Resten af dagen gik med en tur ind til Silkeborg for at fÃ¥ en bid mad. Vi fandt, takket være et stk’s iPhone, et godt spisested for os alle. Ribs til alle! Rud guffede spareribs og majskoble i sig, og Hjalte skubbende sin kylling til side og bad om spareribs – forstÃ¥eligt – de var ogsÃ¥ super gode. Spisestedet ligger direkte ned til havnen hvor netop Hjelen ogsÃ¥ lÃ¥ til kaj – sÃ¥ var ringen sluttet.

PÃ¥ den anden siden af havnen, ud ad vinduet, havde Rud spottet en bakke med masser af trappetrin, sÃ¥ den skulle naturligvis bestiges efter aftensmaden. SÃ¥ var der heller ingen mulighed for at de  “jeg vil have flere” ribs satte sig permanent – sÃ¥ godt for det.

Da vi kom hjem, efter en lille smuttur forbi Himmelbjerget og en noget længere tur gennem en lukket vej i skoven, forbi indtil flere FDF lejre kom vi hjem til køjerne pÃ¥ campingpladsen. Vores GPS-ven har pÃ¥ denne tur ogsÃ¥ vist sig, fra i sin ikke sÃ¥ venlige side. Den var i hvert fald meget fokuseret pÃ¥ at finde alle de grusveje den overhovedet kunne. Drengene var en smule bekymret for, om vi overhovedet kunne finde frem til Bill’s campingplads igen. MÃ¥ske fair-nok efter en 30 min i samme skov, med flere FDF pÃ¥ vejen, i fuld krigsmaling…

En lille film pÃ¥ computeren og alle var klar til at lukke øjnene. En go’ lang indledende rejsedag!